Sari la conținut

Gravida la volan

Avem un trafic destul de periculos pentru orice sofer, daramite pentru o gravida. Dar de ce sa renunti la una din marile placeri (si nevoi) ale vietii, cand poti s-o satisfaci cu grija?

 

Conform Codului Rutier romanesc, femeile aflate intr-o stare vizibila de graviditate nu sunt obligate sa poarte centura de siguranta atunci cand se afla intr-un vehicul in miscare, fie ca ocupa locul soferului, fie ca sunt doar pasagere. Am sofat pana cu cateva zile inainte de nastere si pot spune ca nu am „profitat” de aceasta ingaduinta oferita de Politia Romana. Si asta pentru ca, pusa corect, centura ma facea sa ma simt in siguranta si sa simt ca bebelusul este protejat cel mai bine in cazul unui eventual accident.

Vezi in fotografia de mai jos cum sa-ti aranjezi centura pentru siguranta si confort maxime: bratul lung trece peste clavicula si printre sani (vei simti o usoara jena dat fiind ca si-au marit considerabil volumul, dar nu vei suferi nicio leziune), iar bratul scurt merge pe sub burtica, nu o „taie”, ca la o femeie normala, dar trebuie tras cat mai sus pe pulpe, cat mai aproape de solduri, sfatuieste Academia Americana a Medicilor de Familie.

 

Cu airbag, fara airbag?

Cam 33.000 de femei insarcinate mor in fiecare an in Statele Unite din cauza accidentelor auto. O cifra innebunitoare care a determinat diverse echipe de cercetatori sa studieze avantajele si dezavantajele pastrarii airbagului activat pe locurile ocupate de gravide. Rezultatele scoase la iveala de cercetarea facuta in 2009 la Universitatea Wake Forest din Carolina de Nord, SUA, pe 2.500 de femei implicate in accidente rutiere spun ca folosirea centurii de siguranta si declansarea airbagului la impact au avut drept consecinte mai putine complicatii ale sarcinii:

  • Doar 5,8% dintre cele care au purtat centura de siguranta au suferit complicatii;
  • Doar 4,8% dintre cele carora li s-a activat airbagul au suferit complicatii;
  • Doar 3,8% dintre cele care au purtat si centura si li s-a activat si airbagul au suferit complicatii;
  • Pe de alta parte, 8,4% dintre cele care nu au purtat centura de siguranta au suferit complicatii.

Colegiul American al Obstetricienilor si Ginecologilor a inceput de ceva timp sa recomande femeilor insarcinate pastrarea airbagurilor in functiune.

 

Mareste atentia, scade distractia

Daca pana la sarcina erai o soferita foarte versata, in stare sa te machiezi la stop, sa vorbesti la telefon in mers cat se poate, sa rulezi cu muzica la maximum si alte asemenea nazbatii pe care nu le recomandam nici macar unei femei fara sarcina extra, atunci ai grija sa te potolesti odata ce ai aflat despre starea ta de gravidie. Bineinteles, instinctiv multe femei sunt mai atente la volan atunci cand afla ca vor aduce pe lume un copil. Cu toate astea, un studiu publicat saptamana aceasta in Jurnalul Asociatiei Medicale Canadiene a scos la iveala faptul ca femeile aflate in al doilea trimestru de sarcina prezinta un risc crescut cu 42% de a fi implicate intr-un accident rutier destul de grav. Iar rezultatul a fost pus pe seama tuturor schimbarilor pe care organismul le sufera in aceasta perioada si care se soldeaza cu oboseala, dureri de spate, de articulatii, care se adauga la stresul pregatirii de nastere. Asa ca lasa orice distractie te-ar putea abate de la sofatul corect si preventiv si fii sigura, atunci cand te urci la volan, ca te afli in cea mai buna forma!

Ca o anecdota de incheiere, de cate ori aveam de sofat, ma intrebam daca mai incap dupa volan si masuram spatiul cu palma. Ma intrebam daca o sa mai am loc pana in ultima clipa. Ei bine, se pare ca picioarele au fost mult mai lungi decat amplitudinea burtii, asa ca n-am atins volanul nici macar un pic!

 

Articole relationate
Comentarii facebook
Comentarii
    Trimite un comentariu
    Sunt tătic necenzurat
    Abonează-te la newsletter

    adevarul.ro

    click.ro
    ..

    Înscrie-te în comunitatea mămicilor generoase!